همزمان با هفته نکوداشت پژوهش، نخستین رویداد ایده‌‌پردازی سلامت با حضور دانشجویان ایده‌پرداز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در سالن اجتماعات شهید بابایی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مراسم گفت: اتفاق خیلی قشنگی در دانشگاه رخ داد و برای من حضور در این جمع  و شنیدن ایده‌‌های برتر شما دانشجویان لذت‌بخش است.

منوچهر مهرام عنوان کرد: مدل‌سازی‌هایی که در گذشته جنبه تخیّل محض داشت، مانند؛ ماشین پرنده یا کوچک‌سازی انسان برای ورود به داخل رگ‌های بدن، ایده‌ای خیال پردازانه داشت؛ اما با اتکا به قدرت خدادادی در انسان، بعضی‌ها تحقق پیدا کرد مثل دیدن داخل بدن توسط دوربین.

وی به دانشجویان توصیه کرد: از ایده‌پردازی نترسید، هرچند احساس کنید که خیال پردازانه است، آن را ارایه دهید و هرچه را که فکر می‌کنید ایده است، برای تبدیل به محصول که می‌تواند کالا یا خدمات باشد، بیان کنید. برای کشور خود کار کنید، اختراع داشته باشید و تولید سرمایه کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بهترین ایده در جوانان را مسلح بودن آنان به علم دانست و افزود: این برنامه، شروع ایده‌پردازی است و دانشجویانی در این میدان موفق خواهند بود که هم نترسند و هم  ایده‌پردازی بیشتری داشته باشند.

دکتر مهرام در سخنان خود، چند پیشنهاد برای حوزه معاونت پژوهشی داشت و گفت: این ایده‌ها در بانک اطلاعاتی ایده‌ها جمع‌آوری و به نام صاحب ایده و همکاران ثبت شود.

وی ادامه داد: مطلوب است این ایده‌ها تبدیل به کتاب شده و مالکیت معنوی هم باید جدی گرفته شود.

در نخستین رویداد ایده‌پردازی سلامت، تعداد ۱۱۵ ایده برتر مطرح شده است که از این تعداد ۴۹ ایده در حوزه تجهیزات پزشکی، هشت ایده در حوزه دارو ، ۱۵ ایده در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ۴۳ ایده در حوزه بهداشت و تغذیه است.


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0